Oto szereg krótkich artykułów, w których znajdziecie informacje i porady na temat żywienia, treningu i zdrowia. 

Rozwijanie muskulatury

Jest taka teoria, która mówi, że angażowanie do pracy większej liczby włókien mięśniowych wymaga wykonywania co najmniej 10 powtórzeń w serii. Oczywiście ostatnie powtórzenia w serii muszą sprawiać spore kłopoty. Oznacza to, że ciężar zawsze musi być przemyślany.

W seriach o niewielkiej liczbie powtórzeń (2-4) spora część włókien mięśniowych nie pracuje, bo nie zdąży się do tej pracy włączyć i odpowiednio zaangażować. Trening z małą liczbą powtórzeń wyrabia siłę poprzez stymulację układu nerwowego oraz duże przeciążenia jakie zachodzą wewnątrz włókien mięśniowych. Zwiększając siłę mięśni zwiększamy również możliwości ich rozwoju.

Aby jednak rozwijać mięśnie całościowe, zarówno budować ich siłę jak i wielkość powinniśmy wykonywać treningi ze średnią i małą liczbą powtórzeń. Dzięki średniej ilości będziemy w stanie obciążyć nasze mięśnie ciężarem, ale i zmusić jej do dłuższej pracy. Proponujemy zatem, w zależności od grup mięśniowych i przeważających tam włókien, średnią ilość wynoszącą 8-12 powtórzeń.

 

Komentarze: