Każdy kto idzie na siłownię myśli z pewnością o pięknie wyrzeźbionych mięśniach brzucha. Jednak jak to jest, że nie każdy potrafi je tak dobrze rozwinąć? Wina treningu? Diety? A może brak wiedzy? Mamy dla Was kilka rad co poprawić i co zrobić, aby Twój brzuch rzeczywiście wyglądał lepiej.

 

1. Genetyka.

Niezależnie od tego co czytaliście lub słyszeliście to genetyka ma ogromny wpływ na wygląd i rozwój mięśni brzucha. Nie jest to jednak ograniczenie w dążeniu do „wyrzeźbionym 6-ściopaku” jednak ma to znaczący wpływ. Grubość brzucha, głębokość bruzd pomiędzy mięśniami jest zapisany w naszym genotypie. Ćwiczenia fizyczne mogą poprawiać lub lepiej uwidaczniać wymarzony wygląd.

Innym ważnym elementem jest także genetyczna podatność na zwiększania tkanki tłuszczowej. Aby mięśnie brzucha były widoczne to nasza tkanka tłuszczowa nie powinna być wyższa niż 7% całego ciała.

 

2. Tłuszcz.

Tak jak wspomnieliśmy wyżej tkanka tłuszczowa jest kluczowa dla widoczności mięśni brzucha. Możesz niezwykle mocno katować ćwiczeniami brzuch a mimo to nie uwidocznisz ich o ile nie zmniejszysz tkanki tłuszczowej. Większość osób z nadmiarem tkanki tłuszczowej posiada od 15-30% zatem o ładnym brzuchu nie można nawet śnić. Aby był on widoczny należy obniżyć ten próg do 7% i poniżej. Aby tak się stało trzeba wybrać odpowiednią dietę oraz trening oporowy.

 

3. Dieta.

Sukces w rozwoju sylwetki zaczyna się w kuchni. Trening nigdy nie wygra ze złym odżywianiem. Jeśli nie zmienisz swoich nawyków nie uzyskasz takiej sylwetki jaką sobie wymarzyłeś.

Dobrym przykładem jest spożywanie oleju rybnego, który wspomaga utratę tkanki tłuszczowej, zwłaszcza, co ciekawe, w okolicach brzusznych.

Ponadto, utrzymywanie odpowiedniego nawilżenia jest równie kluczowe co dieta. Sama woda nie ma nic wspólnego z wyglądem mięśni brzucha, jednak wpływa na inne procesy organiczne. Gdy Twoje ciało nie jest odpowiednio nawodnione to będzie ono zatrzymywało wodę w organizmie, natomiast gdy spożywamy dużą ilość wody wtedy nasza gospodarka wodna jest uregulowana.

 

4. Trening.

Nie wystarczy tylko „trenować”. Trzeba dobrać odpowiednie ćwiczenia łączące trening siłowy, wytrzymałościowy, szybkościowy, a także nastawiony na budowanie masy mięśniowej. Tylko taka różnorodność może zagwarantować odpowiedni rozwój. Ponadto, wykonywanie aerobów ma duży wpływ na widoczność mięśni brzuch poprzez przyspieszenie metabolizmu.

 

5. Cardio.

To kluczowy czynnik do osiągnięcia 6-ściopaku. Nie jest to jednak taka łatwa sprawa, ponieważ wiele osób wykonuje trening aerobowy źle, który ma negatywny wpływ na metabolizm.

Wybieraj interwały zamiast czsochłonnych kilkudziesięcio minutowych aerobów. Interwały ograniczone są do 20 minut i łączą szybkie i wolne poziomy wysiłku, co jak już dawno stwierdzono ma lepszy wpływ na spalanie tkanki tłuszczowej i utrzymanie masy mięśniowej.

Komentarze: