Nie tylko ilość i obciążenia, ale także prędkość wykonywanych powtórzeń ma znaczenie przy rozwoju masy mięśniowej. Dziś skupimy się na mięśniach brzucha. Zobaczcie, która metoda treningowa jest lepsza dla ich rozwoju.

Wolne powtórzenia – większość z nas trenuje w sposób kontrolowany tzn., że kontrolujemy czas, w jakim wykonujemy dane powtórzenia. Pozwala to nam na lepsze napięcie mięśni i większą ich pracę. Ruch koncentryczny powinien trwać 2 sekundy, zaś ekscentryczny 3-4 sekundy.

Szybkie powtórzenia – taka metoda także jest ważna z uwagi na to, że może angażować więcej włókien mięśniowych. W takim wypadku ruch koncentryczny powinien trwać 1 sekundę, zaś ekscentryczny 2 sekundy.

Rozwiązanie – najlepszą metodą jest stosowanie powolnych powtórzeń w początkowej i środkowej fazie treningu mięśni brzucha oraz przy ćwiczeniach z większym obciążeniem. Jeśli chodzi o końcową fazę treningu (dobicie) powinniśmy stosować szybsze powtórzenia, zarówno w celu pobudzenia dodatkowej liczby włókien jak i wtłoczenia większej ilości krwi do mięśni.

Źródło: FLEX

Komentarze: