Odpowiednie nawodnienie wpływa na gospodarkę hormonalną, ciepłotę ciała, funkcjonowanie mózgu i mięśni, jednak zaburzenie w ilościach płynów może przede wszystkim zaburzać naszą siłę podczas treningu. Co zrobić z taką sytuacją?

CO JESZCZE WPŁYWA NA WYNIKI SPORTOWE? DOWIEDZ SIĘ 13 LUTEGO

warsztaty

Wiemy, że odwodnienie może mieć poważne skutki dla naszego organizmu, jednak skupmy się na tych związanych z treningiem. Okazuje się, że nawet najmniejsze odwodnienie wpływa na znaczne osłabienie pracy mięśni.

Badania przeprowadzone na Old Dominion University testowały maksymalną siłę w wyciskaniu sztangi wśród młodych zawodników. Część z nich była prawidłowo nawodniona, zaś druga część wykazywała oznaki odwodnienia.

Wyniki nie były zaskakujące, mianowicie osoby odwodnione wykonywały mniejszą liczbę powtórzeń w trakcie całego treningu niż osoby odpowiednio nawodnione.

Ciężar maksymalny czyli 1RM zmniejszył się także o ponad 10%, a całkowita siła o 20%.

Wniosek

Zaburzenia w dostarczaniu płynów do organizmu mogą szybko pogarszać wyniki sportowe, głównie jeśli chodzi o siłę mięśni.

Komentarze: