Wyciskanie sztangi leżąc to chyba najpopularniejsze ćwiczenie w klubach fitness. I nie bez powodu. Bardzo efektywnie rozbudowuje mięśnie klatki piersiowej, zarówno pod kątem masy jak i siły. Jednak czy jest jakieś ograniczenie w wyciskaniu? Odpowiedź brzmi: TAK.

Jesteś zbyt słaby

Aby całkowicie korzystać z wyciskanie sztangi leżąc musimy mieć dobrze zabezpieczone mięśnie barków i ramion. W innym wypadu, na przykład na początku drogi kulturystycznej, możemy nabawić się wielu długotrwałych kontuzji.

Zanim przystąpimy do treningu z wykorzystaniem wyciskania sztangi, postarajmy się rozwinąć i wzmocnić mięśnie barków i ramion.

Co jest potrzebne, aby trenować na ławce?

Potrzebna jest stabilność łopatki. Jej funkcjonowanie jest kluczowe jeśli chodzi o poruszanie się ramienia i możliwości rozwoju. Prawidłowe ustawienie łopatki i jej pozycja jest także niezbędne do właściwego przeniesienia siły, w tym wypadku sztangi.

Słabość stabilizatorów łopatek prowadzi do zwiększonego stresu i nacisku w stawach ramiennych i zwiększonej kompresji stożka rotatorów oraz spadku wydajności całego stawu barkowego.

wynika z tego, że jeśli Twoja łopatka porusza się w zły sposób, wtedy cała obręcz barkowa także przesuwa się w nieprawidłowym ułożeniu, a to może bardzo szybko przysporzyć kontuzji.

Ćwiczenia na wzmocnienie

Jeśli uda Wam się prawidłowo wykonać to ćwiczenie bez odczuwania ucisków, bólu czy ograniczenia ruchu to znaczy, że możecie powoli rozpocząć wyciskanie sztangi na ławce poziomej. To dobry test przed przystąpieniem do wykonywania ćwiczeń w ten sposób.

cassiecollage2

Komentarze: