Zawsze mówi się, że przy większym obciążeniu podczas przysiadów powinniśmy kierować nasz wzrok w górę. Ponoć poprawia to stabilność oraz siłę, prawda jest jednak taka, że to nienaturalna pozycja dla naszych kręgów szyjnych. To najważniejszy powód, dla którego nie powinniśmy tego robić.

Pozycja kręgosłupa podczas przysiadów to kluczowa sprawa zarówno dla dobrej stabilności, ale co ważniejsze, dla jego zdrowia. Przy dużym obciążeniu nawet najmniejsza nienaturalna zmiana ustawienia któregoś z odcinków kręgosłpa może prowadzić do uszkodzeń. Przykładem takiego negatywnego ustawienie jest uniesienie głowy w górę.

 

ZAPISZ SIĘ ZA JEDYNE 69 ZŁ

warsztaty

 

Utrzymanie odpowiedniej linii kręgosłupa zaczyna się od kręgów szyjnych aż po miednicę. To ważna kwestia, której nie możemy ignorować, nawet dla bicia największych rekordów.

Spójrzcie jaka powinna być pozycja kręgosłupa i jego prawidłowa linia podczas przysiadów.

Low-Bar-Squats-looking-up-vs-lookding-down

Wysunięcie głowy w góry sprawia, że linia prosta zostaja zaburzona, a górna część kręgosłpa (szyja) otrzymuje dże obciążenie w postaci napięcia. Może się to wiązać z urazami kręgów szyjnych czy drażniącą sztywnością karku.

Komentarze: