Jak efektywnie zakończyć trening klatki piersiowej? Rozpiętki? Pompki na poręczach? Być może nie liczy się ćwiczenie, co sposób jego wykonywania, dlatego też proponujemy Wam negatywne powtórzenia, aby przyspieszyć wzrost tej grupy mięśniowej.

Wykonywanie treningu z negatywnymi powtórzenia, może zarówno dobrze kreować siłę mięśni, ale przede wszystkim sprzyja wzrostowi mięśni. Wielokrotnie potwierdzono to badaniami. Większe zaangażowanie włókien mięśniowych dzięki negatywnym powtórzeniom.

Negatywne powtórzenia są dobrym rozwiązaniem na zakończenie treningu, gdyż mięśnie są już zmęczone i nie koniecznie mamy siłę na porządne wykonywanie zarówno ruchów koncentrycznych jak i ekscentrycznych. Dlatego też, trening, który Wam przedstawimy proponujemy wykonywać na zakończenie treningu klatki piersiowej.

Trening klatki

Dobrze dobrany trening klatki piersiowej uwzględnia ruchy koncentryczne, ekscentryczne, rozpiętki, wyciskanie, a wszystko to z wykorzystaniem różnych kątów ławeczek. Warto angażować górną, środkową i dolną część klatki, chyba, że chcemy skupić się np. na słabszej części.

Po treningu właściwym warto dobrze zakończyć całą sesję treningową. To właśnie pompki na poręczach z negatywnymi powtórzenia są do tego dobrym rozwiązaniem.

Musimy skupić się na dokładnym wykonywaniu tego ćwiczenia tak, aby maksymalnie spompować tę grupę mięśniową i natłoczyć do niej mnóstwo krwi. Jak to zrobić?

– 10 sekund ruchu ekscentrycznego (opuszczania ciała), a następnie dynamiczny powrót do pozycji wyjściowej. Wykonujemy maksymalną liczbę powtórzeń.

Pamiętajcie, aby skupić się na powolnym opuszczaniu i maksymalnym napięciu mięśni klatki piersiowej. Skupcie się na tym, aby wytrzymać 10 sekund opuszczania, jeśli natomiast nie macie już siły, możecie skrócić ten czas do 5 sekund.

Kilka wskazówek:

– Łokcie trzymamy blisko tułowia w zgięciu ok. 90 stopni
– Pochyl się delikatnie do przodu
– Skrzyżuj nogi ze sobą i unieś je w stronę pośladków, aby przenieś środek ciężkości i bardziej zaangażować klatkę piersiową
– Opuszczaj się bardzo powoli do kąta 90 stopni w stawach łokciowych

Komentarze: