Wiadomo, że aby rosnąć i zwiększać masę mięśniową należy ciężko trenować, jednak kulturystyka opiera się w wielu przypadkach na niuansach technicznych, które mogą albo wspomóc rozwój albo go zatrzymać. Mamy dla Was kilka rad, które przyspieszą wasz rozrost.

Pewnie chcecie, aby Wasze bicepsy i tricepsy były dobrze widoczne a przy tym silne. Jest na to sposób, jednak wymaga wielkiego skupienia i poświęcenia siły, a dla niektórych nawet zmiany swoich przyzwyczajeń.

Oto kilka rad jak zbudować potężne ramiona:

  • Staraj się trenować ramiona jako oddzielną grupę mięśniową. Jeśli chcesz wykonać trening na maksymalnych obrotach to nie łącz treningu bicepsów i tricepsów z inna partią mięśniową
  • Raz w miesiącu wykonaj trening z mniejszym ciężarem, ale z dokładnym czasem rozluźniania i napinania mięśni. Staraj się maksymalnie ukrwić mięśnie wykonując minimum 15 powtórzeń
  • Staraj się zbudować silne połączenie umysł-mięśnie. Nie licz powtórzeń, tylko wykonaj maksymalną ich liczbę na wybranym ciężarze
  • Łącz serie w superserie lub gigantserie. Zmuś swoje mięśnie do dużego wysiłku wytrzymałościowego, w którym włókna mięśniowe zostaną maksymalnie uszkodzone. W takim wypadku napompowana do nich krew będzie bardzo silnym budulcem
  • Zmienia ćwiczenia i wybieraj takie, które angażują wszystkie obszary bicepsów i tricepsów. Zmieniaj kąty i chwyty. Pamiętaj, że biceps można budować na długość, szerokość i wysokość. Triceps zaś zbudowany jest z 3 głów, które także trzeba oddzielnie trenować
  • Stosuj powtórzenia oszukane, dzięki temu zmusisz mięśnie do jeszcze większego wysiłku. Czasami mięśnie potrzebują silniejszego bodźca, nawet za cenę poprawności technicznej
  • Rozciągaj mięśnie po treningu, tym sposobem doprowadzisz do komórek mięśniowych jeszcze większą ilość krwi, w której znajdują się cenne wartości odżywcze
  • Korzystaj z opasek na ramiona, które zwiększają ukrwienie w zaciśniętych obszarach
  • Nie zapominaj o treningu przedramion, które mają wpływ na siłę bicepsów i tricepsów. Jeśli zwiększyć siłę przedramion możesz być pewien, że również większą siłę uzyskasz w w obu tych grupach mięśniowych

 

Komentarze: