W części trzeciej tego cyklu Rafał Górka przedstawia kilka ćwiczeń na wzrost  dynamiki ruchów, inaczej mówiąc – na wzrost mocy mięśni (moc jest to ilość pracy wykonanej w jednostce czasu). Ci wszyscy, którym zależy na większej masie mięśniowej powinni zdawać sobie sprawę,  że zwiększenie mocy mięśni ułatwi im osiągnięcie tego celu, gdyż im większa moc w mięśniach, tym większa w nich siła.

Z tego faktu bardzo dobrze zdają sobie sprawę ciężarowcy oraz  trójboiści i dlatego ich plany treningowych zawsze uwzględniają cykl na zwiększenie mocy mięśni. Dla Rafała, jako zawodnika sportu walki, zwiększenie mocy mięśni też jest ważne, bo większa moc przekłada  się na silniejszy cios.

Masa utrudniająca ruchy

Wzrost masy mięśniowej wiąże się z większą siłą i potężniejszą sylwetką, ale jednocześnie z mniejszą dynamiką ruchu oraz wolniejszą reakcją na bodźce (refleks), co doskonale widać chociażby po sposobie chodzenia i ruchach wielu najcięższych kulturystów. Ich sposób poruszania się jest nieco ospały, a ruchy spowolnione. Brak w tym wszystkim energii, czemu trudno się dziwić, gdy dźwiga się na sobie tyle kilogramów „nadprogramowej” masy mięśniowej.

Istnieją jednak sposoby na to, aby energia wróciła, krok stał się sprężysty i refleks szybszy. Jednym z nich jest włączenie do treningów ćwiczeń, które prezentuje Rafał Górka. w tym cyklu. Poprawiając moc mięśni poprawimy dynamikę ruchów i wszystko, co jest z tym związane.

Ciąg dalszy w KiF nr 3/2016

Komentarze: