Dobrze rozwinięte ramiona i poprawnie rozciągnięte mogą znacząco wpływać na siłę całych ramion. Pozwala to także unikać kontuzji. Warto jednak wiedzieć jak to zrobić i zrozumieć podstawy rozwoju tej partii mięśniowej.

Rozciąganie bicepsa

Odpowiednia technika rozciągania bicepsów pozwala nam na zwiększanie zakresu ruchu, mobilności oraz ochronę przed urazami. Biceps  to grupa mięśniowa, która ulega dość często drobnym urazom, głównie dlatego, że angażowana jest przy wielu innych ćwiczeniach.

Przy odpowiedniej pozycji funkcjonalnej możemy rozwijać biceps pod wieloma względami, rozmiaru, szerokości, długości, rozciągliwości i elastyczności.

Proste ćwiczenia na rozciąganie bicepsa

Rozciąganie bicepsów nad głową – złącz ramiona i wyprostu je nad głową. Zatrzymaj ruch na 30 sekund maksymalnie rozciągając bicepsy.

Rozciąganie na drążku – chwyć drążek wąskim chwytem trzymając łokcie stosunkowo blisko siebie i zwisaj z maksymalnym rozciągnięciem bicepsa przez 30 sekund.

Zwisanie na drążku na jednej ręce – chwyć drążek jedną ręką i zwisaj na nim. Przekręcaj  delikatnie ciało do zewnątrz, aby zmaksymalizować rozciągnięcie. Po 30 sekundach zmień rękę.

Ramię przy ścianie – ustaw wewnętrzną część dłoni na ścianie i kieruj bark oraz ciało do zewnętrznej strony tak, aby zwiększało się napięcie w bicepsie.

Komentarze: