Udało nam się dotrzeć do badań, które wskazują, że najlepszą metodą na rozgrzewkę organizmu przez intensywnym wysiłkiem jest połączenie 3 elementów: rozciągania statycznego, dynamicznego i cardio. To informacja, która zaprzecza utrzymywanemu od dłuższego czasu podejściu o tym, że tradycyjne rozciąganie przed treningiem zmniejsza naszą wydajność.

Z zebranych analiz badań dotyczących rozciągania, treningu siłowego oraz cardio wyłonione jedną główną, która wskazują, że wykonywanie statycznego rozciągania nie wywołuje uszkodzeń mogących osłabić nasze mięśnie przed wysiłkiem. Wedle tych samych wyników badań, najlepszym sposobem na rozgrzewkę jest połączenie rozciągania statycznego, dynamicznego oraz sesji cardio na niskiej intnesywności.

Zaspół naukowców z Uniwersytetu Newffoundland wskazuje, że w ciągu ostatnich 15 lat informacje na temat najlepszej metody rozgrzewkowej zmieniały się bardzo często. Tym razem jednak ma być inaczej, gdyż obserwacje prowadzone na sportowcach, ale także na osobach niepełnosprawnych pozwoliły ustalić nową metodę. Do takich wyników przychyliło się Kanadyjskie Towarzystwo Fizjologii.

Źródło: „Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism”

Komentarze: