Oficjalnie mamy wakacje, czas kiedy wiele osób całkowicie rezygnuje z treningów. I dobrze. Warto jednak pamiętać, że już po 2 tygodniach całkowitej przerwy od treningów siła naszych mięśnie zmniejsza się, dlatego po powrocie warto „na spokojnie” podchodzić do ciężarów.

Nowe badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Kopenhadze wskazują, że już 2 tygodnie całkowitej przerwy od treningów siłowych sprawia, że siła zmniejsza się o 25%. Te samo badanie mówi także o różnicach pomiędzy osobami młodszymi i starszymi.

Przykładowo, unieruchomiona osoba młoda na 2 tygodnie redukuje siłę swoich mięśni podobnie do osoby w wieku 50 lat, która w ogóle nie uprawia żadnej aktywności. Co ciekawe, im więcej masy czy siły posiadamy, tym więcej jej tracimy podczas całkowitej przerwy od wysiłku.

Jak odbudować siłę?

To, o czym warto pamiętać, to zdrowe podejście do ciężarów po przerwie. Wiedząc już o tym, że siła naszych mięśni jest mniejsza, warto dać sobie czas na adaptację mięśniową.

Pamiętajmy jednak, że siły nie odbudujemy zwykłymi ćwiczeniami cardio. Potrzebujemy do tego bodźca siłowego czyli ćwiczeń z obciążeniem.

Źródło: Journal of Rehabilitation Medicine

Komentarze: