Proste i efektywne wskazówki, które pomogą Wam ulepszyć swój trening lub swoją technikę, dzięki czemu staniecie się silniejsi i więksi w krótszym czasie.

1. Picie.

Odwodnienie wpływa na spadek mocy i wielkości mięśni, które składają się głównie z wody. Wiele badań naukowych potwierdziło, że niewielkie odwodnienie może ograniczyć siłę nawet o 20%. Pamiętajcie, aby pić codziennie minimum 3 litry wody w zależności od ilości aktywności fizycznej.

  • Przed treningiem – 300-500 ml
  • W trakcie – 1/1,5 l
  • Po treningu – Ilość straconej wagi w przełożeniu na mililitry

 

2. Stop rozciąganiu.

Stara szkoła treningowa zakładała rozciąganie przed treningiem. Teraz ta technika odeszła w niepamięć. Jedno z wielu badań wykazało, że statyczne rozciąganie przed treningiem może zmniejszyć wytrzymałość nawet o 10%. Zatem, rozciąganie TAK, ale po treningu.

 

3. Kofeina.

Kofeina jest jednym z nielicznych suplementów, które działają natychmiastowo. Spożywana na godzinę przed treningiem (200-400 mg) zwiększa znacząco wytrzymałość, nawet o 40%.

Jedno z badań na Uniwersytecie w Nebrasce wykazało, że kofeina pozwoliła na zwiększenie ilości powtórzeń w serii podczas wyciskania sztangi leżąc.

 

4. Unoszenie głowy.

Podczas wyciskanie sztangi leżąc, wiele osób unosi głowę. To wielki błąd, który nie tylko może skutkować nadwyrężaniem karku, ale przede wszystkim spadkiem siły.

 

5. Przysiady jak ciężarowiec.

Jeśli chcesz zwiększać siłę to patrz na tych, którzy mają jej najwięcej. Badanie na Uniwersytecie w Luizjanie wykazało, że stosowanie trzech metod pozwala na zwiększanie siły podczas przysiadów.

– Wolniejsza faza ekscentryczna (przysiadania)
– Szybsza faza koncentryczna (wstawania)
– Przenoszenie ciężaru na całą stopę, nie zaś na palce

 

6. Paski pomocnicze.

W badaniu Weider Research Group znaleziono zależność pomiędzy siłą a używaniem pasków podczas podciągania na drążku. W tym badaniu używanie pasków podczas szerokie podciągania wpływało na zwiększenie ilości powtórzeń. Warto jednak zauważyć, że używanie pasków może zmniejszać siłę uścisku, zatem proponujemy używanie ich dwa razy w miesiącu.

Komentarze: