Aby spalać tłuszcz musi się do tego odpowiednio przygotować. Musimy łączyć zrównoważoną dietę oraz odpowiedni wysiłek z określonym czasem trwania. Mamy dla Was specjalnie przygotowany trening, który pozwoli Wam efektywnie spalać tłuszczu.

Dobrym rozwiązaniem w treningu na spalanie tłuszczu jest wykorzystywanie urządzeń z hydraulicznym oporem. Opiera się to na koncentrycznym ruchu, który wedle badań przedstawionych w 2015 roku na łamach Journal of Strenth & Conditioning okazał się lepszy w spalanie tłuszczu niż ruch ekscentryczny.

Badania przeprowadzone nad skutecznością treningu z wykorzystaniem urządzeń hydraulicznych (ruch koncentryczny) przeprowadzone zostały na grupie mężczyzn ze średnią wieku 25 lat, wagą 86,6 kg oraz wzroście 181 cm. W badaniu uwzględniano dietę (wydatek energetyczny, ilość białka, węglowodanów oraz tłuszczów), tętno.

Badania przeprowadzono w następujący sposób:

Opór treningowy – 75% ciężaru maksymalnego
Wytrzymałość – 70% tętna maksymalnego
Trening HIIT – urządzenia hydrauliczne (
ruch koncentryczny)

 

Wyniki badań

Jeśli trenujemy w ten sposób możemy zużyć więcej kalorii w porównaniu z konwencjonalnym systemem treningu siłowego czy cardio w praktycznie tym samym czasie i o tej samej intensywności.

Ten rodzaj treningu może być również alternatywą dla tradycyjnego treningu tlenowego. Ponadto, ruch koncentryczny pozwala na zmniejszenie ilości uszkodzeń mięśniowych, które nie są potrzebne podczas spalania tkanki tłuszczowej, a raczej przy budowie masy mięśniowej.

Źródło: “Caloric Expenditure of Aerobic, Resistance, or Combined High-Intensity Interval Training Using a Hydraulic Resistance System in Healthy Men ,” Journal of Strength & Conditioning Research, March 2015, 29: 3, pp 779–785.

Komentarze: