blogs-daily-details-details-weightlifting-strength-moves-2015-lead

Nasz organizm jest wielozadaniowy, ale tylko w procesach, które dzieją się w tym samym czasie. Jeśli chodzi jednak o kwestię budowania sylwetki to tu sprawa wygląda nieco inaczej. Podobną kwestią jest zagadnienie metabolizmu, gdyż nie zawsze nadwyżka kalorii musi oznaczać przybieranie tkanki tłuszczowej, a ich redukcja do obniżenia masy ciała.

Metabolizmem możemy manipulować, jednak do tego potrzebna jest wiedza. Może budować masę mięśniową, nawet przy obniżonej ilości kalorii, o ile odpowiednio dobierzemy składniki i trening.

W badaniu opublikowanym w „Journal of American College of Nutrition” porównano 2 grupy otyłych osób stosujących identyczne diety niskokaloryczne. Jedna z grup przyporządkowana została do ćwiczeń aerobowych (spacery, jogging, rower) w ilości 4 razy w tygodniu. Druga grupa miała za zadanie wykonywać trening siłowy 3 razy w tygodniu.

Po 12 tygodniach obie grupy porównano. Obie sraciły na wadze. Wyniki wskazały, że grupa aerobowa straciła 60% tłuszczu i 40% masy mięśniowej z całości spalonych kalorii, zaś grpa siłowa spaliła 85% tkanki tłuszczowej i 15% masy mięśniowej.

Przykład tego wskazuje, że odpowiednio dobrany wysiłek może wpływać nie tylko na wygląd sylwetki, ale przede wsystkim metabolizm i to skąd pobierane są kalorie.

Komentarze: