close-grip-bench-press-triceps

Podczas wyciskania sztangi na ławeczce stosujemy zazwyczaj szeroki chwyt. Robimy tak dlatego, że angażujemy maksymalnie mięśnie klatki piersiowej zmniejszając tym samym aktywację innych grup mięśniowych. Jednak czy nie warto spróbować czegoś zupełnie innego?

Wąski uchwyt sztangi na ławeczce wpływa znacznie mocniej na zaangażowanie mięśnie tricepsów oraz przedniej części barków. Jednakże, przy odpowiednim ustawieniu i dobrej izolacji możemy trenować także mięśnie klatki piersiowej, głównie jej środek. Czasami rozbudowa tej częśći klatki piersiowej stanowi problem, a wąskie wyciskanie może stanowić remedium.

Close-Grip-Bench-Press-2
Podobnie jest w przypadku wąskich pompek, gdzie większość wysiłku przejmują tricepsy, choć środek klatki także silnie współpracuje.

 

Bardzo szeroki chwyt to jeszcze szersza wersja tradycyjnej metody. Aktywuje zewnętrzne części klatki piersiowej, oraz pozwala na maksymalnie rozciągnięcie. Jest to ćwiczenie, a raczej sposób, który mocno obciąża stawy barkowe i łokciowe, jedna stosowane raz na jakiś czas może pomóc w rozwoju klatki piersiowej.

Wide-Grip-Barbell-Bench-Press
Wybierając jedną z metod lub stosując je naprzemiennie warto pamiętać, że najefektywniejszą metodą wzrostu jest skupienie się na ruchu ekscentrycznym (opuszczania ciężaru), który powinien trwać nawet do 5 sekund.

Komentarze: