CRUK-fitness-three_2013105b

Obalajmy mity związane z wiekiem i ćwiczeniami siłowymi. W każdym wieku mają one pozytywny wpływ i w każdym wieku można osiągnąć upragnioną sylwetkę. Jak?

Popatrzmy na takie osoby jak Sylvestre Stalone, Arnold Schwarzenegger czy kilku innych znanych aktorów, którzy swoje lata świetności mają już za sobą. Nadal wyglądają dobrze jak na swój wiek. Niektórzy powyżej 60, tak jak wyżej wymienieni, ledwo chodzą.

Jak zatem utrzymać albo nawet polepszyć swoją formę?

  • Cardio

Staraj się systematycznie korzystać z aktywności fizycznej, nie tylko siłowej. Aeroby to znakomite rozwiązanie na pobudzenie metabolizmu, który zwalnia wraz z wiekiem. Warto jednak wybrać np. pływanie, które nie obciąża stawów.

  • Dieta

Nie musisz radykalnie zmieniać diety. Ważne, aby rozważnie spożywaj najważniejsze składniki (białko, tłuszcze, witaminy i minerały). Warto także wzbogacić swoją dietę w orzechy, które stymulują wiele procesów hormonalnych oraz poprawiają pracę mózgu.

  • Mentalność

Nie daj sobie nigdy wmówić, że jesteś „za stary”. Pogoda ducha i nastawienie do ćwiczen jest podstawą. Nie porównuj się do młodszych, lepiej wyglądających i silniejszych. Nie porównuj swoich wyników i wyglądu sprzed kilkunastu lat. Wiadomo, że Twoje ciało się postarzało, ale nie skupiaj się na tym. Skup się na ulepszaniu własnego samopoczucia i dążeniu do poprawy zdrowia.

Komentarze: