To dobre rozwiązanie, aby mocniej pobudzić swoje mięśnie. Technika ta zalecana jest dla osób, które nie mogą rozwinąć którejś ze swojej partii mięśniowej. Arnold Schwarzenegger wykorzystywał tę metodę bardzo często.

W tej metodzie chodzi o pewną równowagę. Podczas wykonywania niektórych ćwiczeń na pewną grupę mięśniową angażuje tzw. grupy dodatkowe. Warto pamiętać o tym, że gdy one się męczą to, spada wytrzymałość i siła tych partii, które chcemy trenować.

Główne mięśnie są zazwyczaj silniejsze i bardziej wytrzymałe, więc jeśli je trenujemy najpierw to te słabsze mięśnie nie mają później siły na wykonanie swojego zadania. Na przykład: Jeśli wykonujemy przysiady i dobrze rozgrzejemy tym ćwiczenie mięśnie czworogłowe, to nasze pośladki i ścięgna mogą być już zmęczono, co doprowadzi do spadku ogólnej siły mięśni ud.

Metoda treningu

Zatem jeśli w Twoim planie jest trening nóg to proponujemy abyś zrobił to w następujący sposób:

Zacznij od prostowanie nóg siedząc męcząc jedynie mięśnie czworogłowe. Wykonaj 3-4 serie do odczuwalnego zmęczenia mięśni.

Gdy przystąpisz następnie do przysiadów, Twoje mięśnie czworogłowe będą mocno rozgrzane, a pośladki i mięśnie dwugłowe będą wtedy odpowiednio zrównoważone tak, aby nie być słabszymi podczas przysiadów.

Nie przejmuj się tym, że prawdopodobnie będziesz musiał użyć mniejszego ciężaru. Wstępne zmęczenie pozwala zarówno na wyrównanie siły w we wszystkich ćwiczonych grupach mięśniowych oraz na poprawę krążenia krwi, zwiększenia jej ilości oraz rozgrzaniu włókien mięśniowych.

Przykładowy trening:

  • Prostowanie nóg siedząc – 3-4 serie po 12-15 powtórzeń
  • Maszyna Smitha lub Hack maszyna – 3 serie po 8-10 powtórzeń
  • Suwnica – 3 serie po 10-12 powtórzeń
  • Wykroki lub przysiady – 3 serie po 12-15 powtórzeń

 

Komentarze: