Wydawać by się mogło, że podczas tego ćwiczenia wystarczy jedynie wycisnąć odważnik nad głowę. Prawda jest jednak taka, że jak w każdym ćwiczeniu potrzebna jest odpowiednia technika, a w tym przypadku jest ona niezwykle ważna dla zdrowia stawów.

Samo ćwiczenie jest bardzo dobrym sposobem na budowanie wytrzymałości, stabilności, mobilności i siły. Pozwala zwiększać dynamikę, jednak jedynie przy odpowiedniej technice.

Kilka rzeczy, których nie robimy:

– nie szarpiemy
– nie zginamy nadgarstka
– nie rozluźniamy stawów łokciowych

Nadgarstek to przy tym ćwiczeniu niezwykle ważna kwestia, mianowicie musi być on w możliwie jak najprostszej pozycji. Bez jego wyginania.

brokenwrist

images

Podczas zarzucania odważnika oraz jego utrzymywania nad głową nadgarstek musi być:

– w pozycji prostej
– zablokowany w stawie
– skierowany do zewnątrz (nachwyt)

Oto kilka korzyści płynących z wykonywania tego ćwiczenia:

Wzmacnia przegub – zwiększa siłę chwytu

Angażuje ramiona – jedno ćwiczenie angażuje zarówno mięśnie tricepsów jak i mięśni naramiennych

Poprawia dynamikę – ćwiczenie to zwiększa moc mięśniową pozwalają na wyzwalanie większej siły w krótszym czasie

Poprawia równowagę – to ćwiczenie, zwłaszcza jednorącz, poprawia stabilność ciała, która możemy wykorzystać przy innych dyscyplinach czy ćwiczeniach

Komentarze: