Poruszając temat  rozwoju mięśni  pisze się przede wszystkim o konieczności wywoływania jak najsilniejszych skurczów w  trenowanych mięśniach. Elementem kurczliwym mięśni są brzuśce mięśniowe, które przechodzą w zbudowane z tkanki łącznej ścięgna. Ścięgna łączą się z kośćmi za pomocą przyczepów mięśniowych. Cóż nam jednak po bardzo silnych brzuścach, skoro tej siły nie będą w stanie przenieść ścięgna i przyczepy?

Niezmiernie ważnym elementem, który utrzymuje integralność stawów są więzadła. Przy słabych więzadłach stawy nie są w stanie podołać dużym ciężarom używanym do ćwiczeń, konsekwencją czego są urazy i kontuzje. A zatem warto zastanowić się nad tym, co robić, aby  wzmocnić te niekurczliwe, ale jakże ważne, części naszych mięśni i stawów.

Aby trening na rozrost umięśnienia był skuteczny, należy ćwiczyć z coraz większymi  obciążeniami, a to wymaga coraz większej siły. Do jej wypracowania konieczne są kilkutygodniowe cykle na wzrost siły. Przed każdym takim cyklem należy włączyć do treningów ćwiczenia, których zadaniem jest przygotowanie ścięgien i więzadeł do znacznie większych obciążeń.

O tym jak należy trenować na wzmocnienie ścięgien i więzadeł przeczytacie w KiF nr 9/2015

Komentarze: