weight-bar

Aby zwiększać siłę, nie należy tylko wiedzieć, jak działają mięśnie, ale także jak działa nasz system nerwowy. Dzięki temu będziemy w stanie zrozumieć, jak może efektywniej zwiększać siłę. Metoda MAX-OUT w pewien sposób oszukuje nasz mózg, pomagając systematycznie zwiększać naszą moc.

To, co zauważył pewnie każdy z nas, jednak nigdy nie wyciągnął z tego wniosku jest fakt, że gdy podniesiemy maksymalny ciężar, a następnie zmniejszymy go nieznacznie, to wydaje się on nam o wiele lżejszy.

Tak się właśnie dzieje, gdy pobudzamy nasz układ nerwowy. Podczas treningu z dużym ciężarem aktywujemy nasz ośrodkowy układ nerwowy. Jednostki progowe układu nerwowego nastawiają się na maksymalny wysiłek i są gotowe do silnego zastrzyku energii. To właśnie w tym momencie możemy użyć naszej metody.

Polega to na tym, że po rozgrzewce i kilku seriach wstępnych wybieramy ciężar (85-95% ciężaru maksymalnego) i wykonujemy na nim maksymalną liczbę powtórzeń. Po wykonaniu serii z takim ciężarem zmniejszamy obciążenie do 70% ciężaru maksymalnego i wykorzystujemy aktywację układu nerwowego przez co jesteśmy w stanie podnieść więcej razy większy ciężar niż zwykle.

Przykład:
– 3 serie wstępne
– 1/2 serie na maksymalnym obciążeniu (85-95% CM)
– 2 serie na zredukowanym obciążeniu (70% CM)

Zasady metody MAX-OUT

– Wybieraj ćwiczenia wielostawowe, które pozwolą na aktywację wielu mięśni

– Rozgrzej się maksymalnie (cardio i kilka serii wstępnych)

– Odpoczywaj ok. 2-3 minut

Metody MAX-OUT nie należy stosować dłużej niż 6 tygodni.

Komentarze: