Schemat powtarza się jak co roku. Lato mija i znów trzeba wrócić na salę treningową, aby wziąć się solidnie do ćwiczeń. „Solidnie” to nie znaczy, że razu rzucić się na sprzęt do ćwiczeń i wychodzić z sali treningowej ostatkiem sił.  

Zapewne jest dużo amatorów takich treningów, trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że tak ciężkie treningi, chociaż początkowo dają zadowolenie, to w dalszej perspektywie przynoszą mięśniom duże szkody. Kończy się to zawsze w ten sam sposób –  przetrenowaniem. A przetrenowanie to m.in. spadek siły i masy mięśniowej.

Zbyt ciężkie treningi

W poprzednim numerze KiF był zamieszczony artykuł  pod znamiennym tytułem „Dawaj mięśniom tylko tyle, ile mogą przyjąć”. To krótkie, ale jakże mądre zdanie powinno stać się maksymą każdej osoby trenującej na siłowni. Jeżeli w ten sposób będziecie trenować,  nie musicie obawiać się ani przetrenowania, ani problemów z rozwojem mięśni i wzrostem siły.

Przetrenowanie to dość skomplikowany proces. Można je zdefiniować jako następstwo zbyt częstych, zbyt ciężkich lub zbyt częstych i zbyt ciężkich treningów.

Ciąg dalszy w KiF nr 9/2015

Komentarze: