Smart-Overhead-Pressing

W wyciskaniu sztangi nad głowę duże znaczenie ma uchwyt sztangi, który może albo zmniejszyć albo zwiększyć naszą siłę. Sprawdźcie, czy powinniście zmienić swój chwyt.

Wiemy, że istnieją 2 podstawowe uchwyty – zwykły i małpi. Ten pierwszy to tradycyjny chwyt, podczas którego sztangę oplatamy wszystkimi palcami. Małpi chwyt to taki, gdzie  kciuki są na zewnątrz. To nieco mniej bezpieczny uchwyt, jednak czasami pozwala wydobyć więcej mocy.

wyciskanie chwyt copy

Użyj małpiego chwytu

Sprawdź to na sobie i przetestuj, którym chwytem wyciskasz większy ciężar nad głowę. Małpi chwyt ma tę zaletę, że sztanga znajduje się bliżej środka ciężkości niż w przypadku tradycyjnego chwytu, który nieco wypycha ją do przodu. Da się to odczuć przy większym ciężarze.

Ponadto, używają małpiego chwytu łatwiej jest nam utrzymać ciężar na wysokości ramion (pozycja wyjściowa).

Znajdź odpowiednią szerokość chwytu

Jeśli zdecydujecie się na małpi chwyt musicie także wybrać optymalną szerokość owego chwytu. Jeśli będzie on zbyt wąski sztanga może się nam wysunąć do przodu, gdyż nadgarstki będą lekko skierowane do środka.

Warto jest wybrać taką szerokość, która sprawi, że pozycja nadgarstków będzie równa.

Komentarze: