Starając się o dziecka robimy wszystko, aby zwiększyć szansę na zapłodnienie. Często popełniamy błędy, które to utrudniają, zaś my mamy dla Was 10 ważnych sposobów na poprawę płodności.

W skrócie:

– Utrzymywać zdrową wagę
– Dbać o narządy rozrodcze
– Uprawiać seks
– Zapobiegać chorobom płciowym
– Pić alkohol w mądry sposób
– Ograniczaj spożywanie pokarmów z toksynami
– Minimalizować picie kawy
– Nie palić
– Ograniczyć rygorystyczną dietę i ćwiczenia
– Uważać na środki pobudzające

1. Waga.

Niedowaga lub otyłość redukują szansę na zapłodnienie. Zaburzenia wagi wpływają na brak równowagi hormonalnej, która jest niezwykle ważna przy zapłodnieniu.

2. Dbaj o narządy rozrodcze.

Dotyczy to przede wszystkim mężczyzn i ich jąder. Ruchliwość, żywotność i ilość plemników ma znaczenie. Aby dbać o to należy utrzymywać zdrową dietę, być aktywnym fizycznie, zarządzać stresem, nosić luźną bieliznę i ograniczać używki.

3. Choroby płciowe.

Zarażenie chorobami płciowymi może znacząco ograniczyć szansę zapłodnienia. Rzeżączka czy chlamydia mogą wpływać na problemy związane z płodnością.

4. Seks.

Oprócz regularnego uprawiana seksu, warto dbać o czas, który może zwiększyć szansę na zapłodnienie. Najbardziej płodne dni kobiety występują na 5 dni przez owulacją oraz 2-3 dni po owulacji.

5. Środki pobudzające.

Wszelkiego rodzaju lubrykanty mogą zawierać w sobie środki plemnikobójcze. Warto wybierać takie produkty, które zawierają antyoksydanty oraz składem są zbliżone do naturalnego pH.

6. Alkohol.

Dotyczy to zarówno kobiet jak i mężczyzn. Nadmierne spożycie alkoholu ogranicza płodność. U mężczyzn wpływa on na ograniczanie poziomu testosteronu i nasienia, zaś u kobiet prowadzi do zaburzeń owulacji nawet do 60%.

7. Nadmiar kawy.

Kofeina może odgrywać ważną rolę w ograniczaniu płodności. Spożywanie ponad 500 mg kofeiny dziennie zmniejsza ilość hormonów i plemników.

Bezpieczna ilość waha się od 200-250 mg dziennie.

8. Palenie tytoniu.

Wiemy, że palenie jest szkodliwe, także dla płodności. Zmniejsza ono ilość plemników, ich ruchliwość oraz uszkodzenia DNA, a także przedwczesne starzenie się jajników.

9. Zbyt intensywne ćwiczenia.

Tak, jak aktywność regularna jest zdrowa, tak nadmierna intensywność ćwiczeń może wpływać na zaburzenia płodności w wyniki tłumienia owulacji oraz zaburzeń poziomu estrogenu.

10. Uważaj na toksyny.

Uważaj na to co jesz, głównie na pestycydy, metale ciężkie oraz substancje chemiczne. Blokują one wiele procesów związanych z płodnością.

Komentarze: