Sen, a raczej pozycja w której śpimy ma dla nas ważne znaczenie. Bezsenność może być spowodowana wieloma czynnikami, jednak istnieją proste sposoby zaczerpnięte z jogi, które pomagają Wam szybciej zasnąć i głębiej spać.

1. Nogi na ścianie.

To bardzo prosta pozycja polegająca na ustawieniu prostych nóg opartych na ścianie i rozłożeniu rak na boki w leżeniu.

Przesuwamy się maksymalnie do ściany, tak aby pośladki dotknęły ściany, a nogi prostujemy maksymalnie w górę. Ramiona rozkładamy na boki.

Oddychamy głęboko i powoli. Już 2-3 minuty w tej pozycji sprawią, że poczujecie rozluźnienie. Po tym czasie, ugnij nogi w kolanach i przenieś je na bok bez zmiany pozycji tułowia. Zmień stronę ułożenia nóg 2 razy.

forget-about-insomnia-and-sleep-like-a-baby-3-yoga-poses-that-will-help-you-fall-a-sleep-600x378

2. Leżenie z rozłożonymi nogami.

Połóż się na plecach, a pod tułów podłóż poduszkę, które podniesie nieco całą część pleców i głowę. Ramiona rozłóż nieco na boki wewnętrzną stroną dłoni do góry. Nogi rozszerz (jak przy tureckim siadzie) łącząc ze sobą stopy.

Leż w tej pozycji przez 3 minuty. Oddychaj równomiernie.

forget-about-insomnia-and-sleep-like-a-baby-3-yoga-poses-that-will-help-you-fall-a-sleep1

3. Pozycja zmarłego.

Brzmi to niezbyt zachęcająco, jednak to pozycja niezwykle rozluźniająca. Ponownie podłóż pod tułów poduszkę i rozłóż ramiona na boki wewnętrzną częścią dłoni w górę.

Nogi maksymalnie wyprostuj. Oddychaj swobodnie i powoli przez 3-5 minut.

forget-about-insomnia-and-sleep-like-a-baby-3-yoga-poses-that-will-help-you-fall-a-sleep2-600x352

Komentarze: