Często mamy pewne nawyki po posiłku np. palenie papierosa czy picie herbaty. Wydaje się, że jesteśmy wtedy spełnieni, a nasze samopoczucie się poprawia. Tak, ale tylko psychiczne. To, co dzieje się w organizmie jest zaskakujące.

Jakie są inne porady dietetyczne, które możemy zastosować w ciągu dnia? Dowiedz się tego już 6 marca!!! Zapisz się i nie zwlekaj.

16.01.2016(1)

Oto 5 rzeczy, których powinniśmy unikać po pełnym posiłku:

1. Spanie.

Spanie po zjedzeniu pełnego posiłku wpływa negatywnie na trawienie, obciążając układ trawienny. Niestrawione jedzenie zalega, a także zwiększa ilość wolnych rodników.

Ponadto, spanie bezpośredni po posiłku przyczynia się do zwiększanie insulinooporności i otyłości.

2. Palenie tytoniu.

Palenie bezpośrednio po posiłku jest równa wypaleniu 10 papierosów. Oczywiście uczucie „papieroska po obiadku” jest bardzo przyjemnie, jednak podrażnia jelito grube i zwiększa 20-krotnie ryzyko raka.

Oprócz tego, nasz układ trawienny skupiony na trawieniu otrzymuje dodatkowe związki nikotyny utrudniające ten proces.

Aktywacja układu trawiennego wpływa także na to, że paląc po posiłku dostarczamy do krwi większych ilości szkodliwych związków nikotyny oraz innych substancji chemicznych.

3. Kąpiel bądź pływanie po posiłku.

Rodzice zawsze mówią swoim dzieciom, że po posiłku nie można pływać. Dlaczego? Otóż większość krwi gromadzi się w żołądku po spożyciu posiłku. Kąpiąc się bądź pływając zmuszamy organizm do odprowadzania krwi do innych tkanek i organów osłabiając trawienie.

4. Owoce po posiłku.

Owoce powinny być spożywane na godzinę przed posiłkiem lub 2 po posiłku. W innym wypadku dochodzi do zaburzeń trawienia, zwłaszcza jeśli spożyjemy je bezpośrednio po zjedzeniu pełnego posiłku.

5. Herbata po obiadku.

Czemu nie należy pić herbaty po posiłku? Otóż wpływa ona na spowolnienie procesu trawienia. Ponadto, wpływa ona na spowolnienie wchłaniania żelaza w pożywienia.

Unikajmy picia herbaty na godzinę przed i godzinę po posiłku.

Komentarze: