To jak, ile i gdzie śpimy ma ogromny wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie, w tym kondycję naszego serca. Wiemy od dawna, że ilość snu i jego jakość ma bezpośrednie przełożenie na ryzyko wystąpienia chorób serca.

Kiedy nasz sen jest ograniczony następuje wzrost greliny – hormonu sygnalizującego głód. Wpływa to na spożywanie większych ilości kalorii, zmniejszenia wrażliwości na insulinę oraz choroby serca. Brak snu powoduje oczywiście także zwiększanie poziomu kortyzolu czyli hormonu stresu.

Oto 5 sposobów na zachowanie zdrowia:

Stała ilość snu – dbajcie o to, aby spać mniej więcej tyle każdego dnia. Ten „rytuał” będzie pozytywnie wpływał na cykl dobowy.

Dbaj o melatoninę – melatonina to hormon snu, którego produkcja zależna jest m.in. od bodźców zewnętrznych np. światła. Ograniczajcie dopływ światła do oczu w godzinach wieczornych, aby zwiększać produkcję melatoniny.

Kofeina i alkohol – nadmierna ilość kofeiny w ciągu dnia czy alkohol spożywany na noc może zakłócać spokojny sen. Aby poprawić jego jakość warto pić rumianek przed snem.

Ćwiczenia – regularne ćwiczenia, w tym 30 minut spaceru, znacząco wpływa na poprawę głębokości snu.

Leki – sprawdź czy leki, które przyjmujesz nie pływają negatywnie na Twój sen

Komentarze: