Warto wiedzieć bądź wziąć pod uwagę kilka kwestii, które wielokrotnie są wyznacznikami życia. Niektórymi należy się sugerować innymi nie, najważniejsze, aby podchodzić do każdego zagadnienia z otwartym umysłem. Mamy dla Was kilka rad, które pomogą Wam „zdrowiej” spojrzeć na swoje życie.

 

Genetyka to nie wszystko

Geny jakie odziedziczyliśmy po swoich rodzicach nie mają absolutnego wpływu na nasz organizm. Wszelkiego rodzaju używki czy niezdrowa dieta mają wpływ na każdy organizm, po prostu nie w takim samym stopniu. Warto prowadzić zdrowy tryb życia, który składać się będzie ze zbilansowanej diety i aktywności fizycznej. Możemy Wam zagwarantować, że po prostu poczujecie się lepiej.

 

Nie bierz leków na każdą dolegliwość

Obecnie coraz więcej ludzi wspomaga się lekami. Stały się one tak popularne i łatwo dostępne, że kupowane są nawet na najmniejsze bóle głowy lub mięśni. Wielokrotnie objawy mają swój powód i nie warto od razu wspomagać się chemicznie. Pozwólmy swojemu organizmowi samemu poradzić sobie z dolegliwościami bądź przeanalizujmy czym taki problem może być spowodowany. Pamiętajcie, że leki to ostateczność.

 

Zaufaj tłuszczom

Mamy na myśli zdrowe tłuszcze np. omega-3. Mają one wpływ na zmniejszenie ryzyka wystąpienia raka czy zawału serca.

Ponadto, tłuszcze w diecie są niezwykle ważne i mogą być dobrym paliwem dla naszego organizmu.

Nie spożywaj tłuszczów trans zawartych bardzo często w fast-foodach czy przetworzonych potrawach.

 

Unikaj sztucznych substancji

Jeśli macie szansę wybrać np. naturalne substancje słodzące typu miód czy syrop klonowy to nie wahajcie się. Są one o niebo zdrowsze od substancji sztucznych czy zwykłego cukru.

 

Uzupełniaj wapń

Pamiętaj, że wapń znajduje się w wielu produktach nie tylko w mleku. Nadmiar spożycia mleka może powodować odkładanie się znacznej ilości tkanki tłuszczowej z powodu dużej zawartości laktozy. Ponadto, niektóre badania mówią o wpływie nadmiaru mleka na zwiększenia ryzyka wystąpienia raka prostaty.

Źródłem wapnia jest mięso, zielone warzywa a także nabiał.

 

Nie uciekaj przed Słońcem

Oprócz przyjemności jaką większość z nas czerpie z przebywania na Słońcu, możemy liczyć na uzupełnienie witaminy D. Wpływa ona na lepsze przyswajanie minerałów lub innych witamin. Jej obecność w organizmie objawia się aktywacją układu odpornościowego, jak również ochroną przed rakiem, szczególnie sutków, jelita grubego, jajników i nerek.

 

Obrona przed grypą

Pierwszym krokiem w stronę zapobieganiu grypie nie powinna być szczepionka, a zdrowszy tryb życia. Mamy na myśli, że aby unikać grypy i innych chorób występujących w okresie jesiennym, należy dobrze się wysypiać, pić dużo wody, spożywać warzyw i owoców oraz myć ręce. Dobrze także zmniejszyć obecność stresu w naszym codziennym życiu, ponieważ wpływa on na obniżenie układu odpornościowego.

 

Picie wody i jedzenie warzyw

Woda jest produktem idealnym. Wpływa na wszystko, na gospodarkę wodną, wydzielanie hormonów, normowanie ciśnienia i wielu wielu innych procesów.

Jeśli jednak nie potrafisz pić dużych ilości wody to jedz więcej warzyw i owoców. One zawierają również dużo wody oraz witamin i minerałów. Szczególnie wodnistymi owocami jest arbuz, melon czy pomarańcza.

 

Małe aktywności

Nawet jeśli nie masz czasu na siłownię to namów sam siebie do małych aktywności. Wystarczy, że trochę się poruszać rozciągając się, unosząc kolana czy wymachując rękoma. W ten sposób pobudzasz krążenie, rozciągasz mięśnie i prostujesz kręgosłup.

Ponadto, warto głęboko oddychać. Tlen jest niezbędny, a często zapominamy żeby go uzupełnić. Szczególnie w pracy, gdy jesteśmy ospali, wystarczy, że weźmiemy kilka głębokich oddechów i kilka łyków wody a od razu poczujemy się pobudzeni.

Komentarze: