Jego głównym czynnikiem są długotrwałe obciążenia, a także wielokrotne wykonywanie tych samych wzorców ruchowych przyjmując nieprawidłowe pozycje. Przeciążeniu ulegają takie struktury jak: mięśnie, ścięgna czy więzadła. Ból może mieć charakter ostry lub przytłumiony, miejscowy albo rozlany z możliwością promieniowania do dalszych okolic. Zaniedbany ból posturalny może przerodzić się w zespół funkcjonalny (który wiąże się z ograniczeniem wykonywania pewnych czynności), a następnie strukturalny, prowadzący do zwyrodnień.

Warto zatem zadbać o nasze ciało zanim wystąpią dolegliwości!

mama_back_pain

Oto kilka prostych zasad profilaktycznych, o których NIE MOŻNA zapominać:

  • zmiana nawyków postawy, sposobu siedzenia, odpoczynku itp.
  • kontrolowanie pozycji podczas wykonywania podstawowych czynności
  • odpowiednio dobrana rozgrzewka przed treningiem
  • dbanie o symetrię podczas doboru ćwiczeń (oznacza to, ze nalezy dobierać ćwiczenia w taki sposób, aby gwarantowały rozwój wszystkich mięśni np. jeśli trenujemy mięsień czworogłowy to powinniśmy trenować także mięsień dwugłowy)
  • stretching, który pozwoli zachować prawidłowe zakresy ruchów w stawach oraz poprawi elastyczność mięśni
  • ćwiczenia wyciszające na koniec treningu
  • masaż
  • w przypadku pierwszych symptomów bólowych wczesna konsultacja ze specjalistą.

servah_www

Komentarze: