Problemy ze snem i budzenie w nocy mogą być spowodowane kilkoma rzeczami m.in. dietą, psychiką, zdrowiem czy stresem. Zobacz co może być powodem bezsenności i jak temu zaradzić.

Zdarza Ci się, że budzisz się w nocy i nie możesz zasnąć? Choć próbujesz zasnąć to już możesz? Jednym z wielu powodów może być nadmiar światła jaki dociera do nas w ciągu dnia, zwłaszcza na wieczór.

Zaburzenia produkcji melatoniny sprawiają, że sen może być rwany i niezbyt głęboki. Innym powodem może być prolaktyna, której niska ilość także może powodować zaburzenia snu.

Oto kilka wskazówek:

1. Zamiast „sufitować” i czekać na błogi sen wstań i spróbuj zrobić coś, co sprawia Ci przyjemność, jednak możliwie bez kontaktu ze światłem. Jeśli jednak potrzebujesz oświetlenia staraj się, aby było to światło o kolorze pomarańczowych, które sprzyja produkcji melatoniny. Po 30 minutach wróć do łóżka i spróbuj zasnąć.

2. Wypróbuj suplementację magnezu, który odgrywa ważną rolę w regulacji snu. Stosowany przed snem może wspomóc w zasypianie i pogłębianiu snu.

3. Nie korzystaj z urządzeń emitujących światło (telewizor, komputer, czy telefon) na kilka godzin przed snem. Staraj się wygaszać światło, aby docierało go coraz mniej do oczu. Tym samym poprawisz wydzielanie melatoniny.

4. Ogranicz nieco intensywność treningów, które mogą sprzyjać problemom ze snem. Postaraj się lepiej regenerować.

5. Uważaj na to co jesz. Tłuste i ciężkostrawne potrawy mogą utrudniać zasypianie, gdyż zarówno podnosi się ciśnienie krwi jak i uruchamiają procesy trawienne.

Komentarze: