Każdy od dziecka wie, że należy jeść owoce. Jednak jak ta wiedza przekłada się na obecny nasz styl życia, tym bardziej jeśli trenujemy siłowo?

 

Według badań prowadzonych na Uniwersytecie Tokijskim i Uniwersytecie Sztuki i Nauki w Saitamie w Japonii jabłka to nie tylko dobre źródło prostych węglowodanów, ale także polifenoli czyli przeciwutleniaczy, które wpływają na wzrost siły, wytrzymałości i redukcję tłuszczu.

Badania na samcach szczurów wykazały, że po trzech tygodniach podawania polifenoli z jabłek, miały mniej tkanki tłuszczowej aż o 30%, a także zwiększoną aktywność genów.

To nie wszystko, Ci sami badacze zauważyli, że polifenole pobrane z jabłek zwiększyły siłę szczurów prawie dwukrotnie oraz zwiększyły ich wytrzymałość na wysiłek.

Drugie badania odbyło się na mężczyznach i kobietach. Przez 12 tygodni podawano im placebo i polifenole z jabłek. Mierzono poziom złego cholesterolu (LDL(, cholesterolu całkowitego, masy ciała, tłuszczu brzusznego. Pod koniec badania okazało się, zły cholesterol zmniejszył swoje stężenie, poprawiła się masa mięśniowa  kosztem tkanki tłuszczowej.

Komentarze: