Mamy dla Was kilka propozycji naturalnych suplementów zwiększających wytrzymałość kości. Zamiast zacząć od tabletek i maści warto spróbować to, co możemy sami kupić, przygotować i smacznie zjeść.

1. Ryby.

Tłuste ryby to źródło pełnowartościowego białka oraz witamin A, D i E. Białko samo w sobie jest budulcem kości, dlatego też spożywanie go w odpowiednich ilościach wzmocni kości.

Witamina D odpowiada za przyswajanie wapnia, zatem jej suplementacja wpływa znacząco na zwiększenia zawartości wapnia w kościach. Bierze także udział w metabolizmie kostnym. Jej niedobór może także wywoływać bóle stawów i kości.

 

2. Jarmuż.

Niemodne w Polsce warzywo, zawiera mnóstwo przeciwutleniaczy i sporo wapnia. Zalecany jest osobom ze zdiagnozowana osteoporozą.

 

3. Figi.

Zawierają mnóstwo błonnika, dzięki czemu są bardzo dobrze przyswajalne. Ponadto, to dawka magnezu i witaminy B, która uczestniczy w przemianach aminokwasów.

 

4. Żelatyna.

Bogate źródło proliny, glicyny, hydroksyproliny a także kwasu glutaminowego i argininy. Dzięki zawartości tych substancji zalicza się ją do suplementów chroniących stawy. Aminokwasy zawarte w żelatynie są prekursorami kolagenu budującego nasze stawy i kości.

Komentarze: