images

Wciąż obalamy mity, które krążą i zarażają ludzi niewiedzą lub błędnymi informacjami. Przedstawimy Wam kolejne mity dotyczące odchudzania.

Mit 1 – Nie możesz sobie pomóc

Nie ważne ile ważysz, jaki masz metabolizm i ile masz lat, jeśli chcesz schudnąć i przy pomocy trenera zmienisz dietę oraz trening to możesz być pewny/pewna, że schudniesz. Nie ma takiego ciała, którego nie dałoby się zmienić.

Mit 2 – Z wiekiem metabolizm zwalnia

Tak się mówi, choć nie mówi się o tym, że to my go spowalniamy. Z wiekiem skupiamy się w większości na pracy czy rodzinie poświęcając mniej czasu na wysiłek fizyczny. W takim wypadku nasz metabolizm spowalnia. Jednak przy dobrej diecie, regularnych treningach siłowych i wytrzymałościowych możemy ów metabolizm przyspieszyć, niezależnie od wieku.

Mit 3 – Kortyzol zmniejsza tkankę tłuszczową

Kortyzol czyli hormon steroidowy, który ma duży wpływ na metabolizm. Nazywany także hromonem stresowym. Kortyzol powoduje także rozpad białek, co wpływa negatywnie na masę mięśniową. Nie wolno jednak wierzyć, że jego wyższy poziom ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej. Stres, choć może sprzyjac utracie wagi, to wywiera on negatywny wpływ na nasz układ nerwowy i sercowy.

Wykonując trening cardio, który spala tkankę tłuszczową zapewnimy sobie nie tylko odpowiednią sylwetkę, ale przede wszystkim zdrowie.

Mit 4 – Unikajcie węglowodanów

Węglowodany nie tuczą. Tuczy ich nadmiar. Problem zawsze tkwi w diecie, która stanowi 60% sukcesu. Jesli spożywamy więcej niż mozemy spalić to logicznym jest, że nadmiar odłoży się w naszym organizmie w postaci tkanki tłuszczowej.

Nie należy unikac węglowodanów, ponieważ dostarczają one niezbędnej energii, zarówno do ćwiczeń, ale przede wszystkim do poprawnego funkcjonowania mózgu i całego ciała.

Komentarze: