walking-1

Jeśli masz napady głodu i lubisz podjadać to dobrym rozwiązaniem jest iść na spacer. Już 15 minut dynamicznego ruchu pozwala na stłumienie chęci sięgnięcia po coś słodkiego lub czegoś wysokokalorycznego.

Wyniki te są oparte o nowe badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Innsbrucku (Austria). Ich celem było ustalenie tego, czy siedzący tryb życia i aktywność sprzyjają lub zapobiegając chęci podjadania.

Grupa ochotników z nadwagą została podzielona na 2 grupy – jedną aktywną, a drugą z brakiem aktywności. Aktywna grupa wykonywała energiczny spacer na bieżni, a druga grupa w tym czasie siedziała nic nie robiąc.

Po okresie badania proponowano osobom przekąski złożone ze słodyczy i pokarmów wysokokalorycznych. W tym samym czasie mierzono obu grupom tętno i ciśnienie krwi w celu określenie „pobudzenia emocjonalnego”. Okazało się, ze osoby niećwiczące miały znacznie podwyższone tętno i ciśnienie krwi oraz częściej sięgały po przekąski.

W związku z tym, badacze doszli do wniosku, że podczas napadu głodu i chęci sięgnięcia po coś niezdrowego warto „uaktywnić” swoje ciało jakąkolwiek aktywnością. To pomoże uchronić się przed podjadaniem.

Komentarze: