Przedstawiamy Wam 8 elementów oczyszczania organizmu, które warto wykonywać jak najczęściej. Oprócz tego przedstawiamy Wam łatwe i ogólnodostępne sposoby usuwania toksyn.

1. Dieta.

To ona dostarcza nam największej ilości toksyn. Wszechstronność w jedzeniu jest dobra, jednak zwiększa także ryzyko zanieczyszczenia ciała.

To, czego należy unikać to m.in.: przetworzone oleje, cukry, produktów narażonych na duże stężenie metali ciężkich (niektóre ryby i owoce).

2. Jelita.

Jelita to miejsce, w których znajdują się niezbędne dla zdrowia bakterie jelitowe. Należy o nie dbać np. piciem dużej ilości wody, aloesu, kefiru, wody kokosowej. Warto dodać do diety także imbir, magnez, koperek i witaminę C.

3. Pasożyty.

Aby usuwać groźne dla zdrowia pasożyty możemy korzystać z piołuna, goździków, czarnego sezamu, a także cynamonu, czosnku, oleju kokosowego i bentonitu.

4. Nerki.

Domowym sposobem jest ciepła woda z cytryną. Oprócz tego możemy stosować ocet jabłkowy, sok żurawinowy, magnez, imbir, witaminę B6.

5. Metale ciężkie.

Przede wszystkim powinniśmy unikać produktów zanieczyszczonych, które poddawane są częstym opryskom. Inną radą jest unikanie niepotrzebnych szczepionek, które zawierają duże ilości metali ciężkich.

Ponadto, naturalnym środkami oczyszczającymi są kolendra, kapusta, cebula, czosnek, chlorella i brukselka.

6. Wątroba.

Istnieje dość sporo produktów, którymi możemy oczyszczać naszą wątrobę, pamiętajmy jednak przede wszystkim o lekkostrawnej diecie i kontrolowaniu spożycia alkoholu.

Korzystajcie z mniszka lekarskiego, ostropestu, korzenia łopianu, buraków, kurkumy oraz fermentowanych pokarmów. Oprócz tego dobrze działają oliwa z oliwek, sok z marchwi, zielone jabłka i sok z cytryny.

7. Skóra.

Przede wszystkim należy spożywać pokarmy bogate w witaminę D i beta-karoten, które poprawiają zarówno strukturę skóry jak i jej wygląd.

8. Układ limfatyczny.

Aby dobrze działał należy dbać o niego za pomocą ruchu oraz masażu. Aby przepływ limfy był poprawny należy poddawać się masażom, a jeśli nie mamy takiej możliwości korzystać z jogi, regularnego wysiłku siłowego i głębokiego oddychania.

Komentarze: