W organizmie mężczyzny testosteron to nie tylko sposób na masę mięśniową i siłę, to także główny czynnik libido, energii i ochrony przed otyłością. O poziom testosteronu należy dbać przez całe życie, gdyż im więcej go mamy, tym dłużej żyjemy.

Czym grozi niski poziom testosteronu?

– Zwężeniem tętnic
– Podniesieniem insulinooporności
– Cukrzycą typu II
– Niewydolnością serca
– Zaburzeniem metabolizmu
– Zwiększoną ilością tkanki tłuszczowej
– Zaburzeniem pracy układu sercowo-naczyniowego

Ćwiczysz? Być może i tak masz niski poziom testosteronu

Nie ma jednoznacznej zasady, że osoby aktywne zawsze mają wyższy poziom testosteronu. W jednym z badań , któe wykonano na ciężarowcach zauważono, że nie rzadko mają oni niższy pozom testosteronu niż osoby niećwiczące.

Jak to możliwe? Otóż wiele wskazuje na to, że zmiany wątrobowe mają wpływ na metabolizm testosteronu bądź poziom globuliny (hormonu steroidowego), ograniczającego dostęp testosteronu do tkanek.

Aby pobudzić niski poziom testosteronu należy przede wszystkim dbać o regularną i zbilansowaną dietę, zachowanie równowagi regeneracyjno-treningowej, nie stosować nadmiernej ilości suplementów pobudzających testosteron (zwłaszcza środków anabolicznych).

Dowiedz się jeszcze więcej o TESTOSTERONIE

Komentarze: