Teraz w okresie letnim większa liczba osób redukuje spożycie węglowodanów na rzecz białka. Zwiększona liczba białka utrudnia trawienie, zatem przyda się w tym pomoc.

Oto kilka składników, których spożycie warto rozważyć jeśli spożywacie dużo białka:

  • Probiotyki

To pożyteczne bakteria zamieszkujące układ trawienny i przewód pokarmowy. Pomagają w transporcie, rozkładzie i wchłanianiu pokarmu. Przy wzmożonym popycie na białko zwiększona ilość takich bakterii może pomóc w jego trawieniu. Bacillus Coagulans to bakteria, która wzmaga wchłanianie aminokwasów pozyskanych w posiłku.

Probiotyki można kupić w każdym sklepie suplementacyjnym.

  • Enzymy trawienne

Enzymy to także białka, które występują w organizmie. Mając problemy z trawieniem podczas diety wysokobiałkowej enzymy są idealnym rozwiązaniem.

Enzymy dzielimy na:

  • Paptydazy – powodują rozpad białek
  • Amylazy – powodują rozpad węglowodanów
  • Lipazy – powodują hydrolizę (reakcja wymiany) tłuszczów

Nukleazy – powodują rozpad kwasów nukleinowych (zawierają informacje o DNA oraz pośrednicza w produkcji białka)

  • Prebiotyki

Substancja, która może być obecna bądź wprowadzana do posiłku w celu pobudzenia rozwoju bakterii w jelitach. Naturalnymi prebiotykami są: skrobia i błonnik.

Są one substancjami nietrawionymi przez enzymy trawienne. Dla lepszego funckjonowania naszej gospodarki trawiennej powinno się spożywac je codziennie.

Inne składniki

  • Imbir słynie ze swoich właściwości łagodzących bóle brzucha, jelit.
  • Glutamina wzmaga trawienie i zwiększa efektywnośc wchłaniania substancji odżywczych.
  • Karnozyna cynku pomaga organizmowi naprawiać błonę śluzową jelit, która zostaje uszkodzona przy każdym posiłku.
Komentarze: