Przeciążenia to nic innego jak wszystkie działania mechaniczne przekraczające wytrzymałość organizmu. Mogą dotyczyć zarówno mięśni jak i ścięgien, więzadeł i torebek stawowych, a także układu kostnego. Jeśli przekroczymy granicę, dochodzi do uszkodzeń, które bardzo często, w dużym stopniu ograniczają nasze funkcje, a w wielu przypadkach wręcz uniemożliwiają powrót do formy sprzed urazu. Nasuwają się zatem pytania: co robić, aby zapobiec tego typu problemom i jak walczyć z przeciążeniami?

Musimy sobie uświadomić, że bardzo dużo zależy od nas samych. Nasze ciało wysyła nam pierwsze sygnały, które niestety zaniedbujemy. Poniżej przedstawiamy kilka złotych zasad, które warto wdrożyć do swojego życia już dziś!

  1. W momencie wystąpienia dolegliwości bólowych należy ograniczyć lub nawet przerwać wysiłek. Ból sygnalizuje nam, że „coś jest nie tak”, a jedną z jego głównych funkcji jest działanie ostrzegająco – ochronne
  2. Chłodzeniem Cold Packiem miejsc najbardziej obciążonych po treningu
  3. Modyfikowanie i urozmaicanie treningów w celu angażowania różnych grup mięśniowych
  4. Włączenie do programu ćwiczeń rozciągających. Istotne jest, aby skupić się na mięśniach najbardziej napiętych oraz tych, które podczas treningu były najbardziej obciążone
  5. Skupienie uwagi na technice danej dyscypliny, ponieważ jej brak jest kluczem do poważnych uszkodzeń
  6. Znajomość własnej anatomii i korekcja wad biomechanicznych (np. osoby z nierówną długością kończyn, koślawym ustawieniem kolan itd.)
  7. Dobór odpowiedniego obuwia i wkładek
  8. Czas na odpoczynek.

servah_www

Komentarze: