Ciężko Wam wstać na nogi bez filiżanki kawy? Nie możecie rozpocząć dnia w pracy bez solidnej dawki kofeiny? Mamy dla Was sposób na zwiększania energii i napędu każdego dnia i to bez kawy.

Dlaczego tak bardzo potrzebujemy kawy rano?

Kofeina zawarta w kawie zwiększa znacząco nasza czujność i koncentrację. Sprawia również, że odczuwamy pobudzenie, choć takie uczuciu naturalnie powinno objawiać się po przebudzeniu.

Kawa zawiera antyoksydanty, które w rzeczy samej są niezbędne i zdrowe dla naszego ciała. Jednak to nie powód, aby przesadzać ze spożyciem kofeiny. Jej nadmiar w ciągu dnia może zaburzać sen, drażliwość, a nawet powodować lęk.

Oto sposoby na budzenie bez kawy:

Więcej Słońca

Słońce może być dla nas lepszym napędem niż jakakolwiek  substancja. Promienie słoneczne są dla mózgu znakiem, że najwyższa pora, aby wstać i zacząć dzień.

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Liege wykazały, że osoby wstające wcześniej byli bardziej czujni i wykazywali większą aktywność mózgu w obszarach poznawczych.

 

Masuj punkty nacisku

Nasze ciało, zwłaszcza dłonie i stopy, składają się ze specjalnych miejsc nacisku. Odpowiednie naciskanie tych miejsc może sprzyjać wielu procesom w naszym ciele.

Ta metoda może m.in.: sprzyjać zmniejszaniu zmęczenia i zwiększaniu koncentracji. Przyciskając odpowiednie miejsca na naszym ciele przez 3 minuty każde, może znacznie „podkręcić” swoje ciało.

Miejsca do nacisku:

  • Czubek głowy
  • Miejsce pomiędzy kciukiem a palcem wskazującym
  • Tuż poniżej rzepki
  • Pod śródstopiem

 

 

Ochłodzenie

Wszyscy po przebudzenie jesteśmy nieco odwodnieni, a nawet mały spadek ilości wody w organizmie może wywoływać zmęczenie. Polecamy zatem, wypicie 2 szklanek bardzo zimnej wody tuz po przebudzeniu.

Ponadto, dobrym rozwiązaniem jest lodowaty prysznic. Pobudzi on układ krążenia, co napędzi całe nasze ciało.

 

Ruch

Po całej nocy snu, układ krążenia znacznie zwalnia. Po przebudzeniu, gdy jeszcze się nie rozpędził możemy czuć się dość słabi. Aby temu zapobiec, warto wykonać kilka podstawowych ćwiczeń jak przysiady, pompki, wyskoki, pajacyki.

To przyspieszy przepływ krwi do mózgu i serca.

 

Odpowiednie śniadanie

Brak śniadanie to najgorszy z możliwych wyborów rano. Po kilku godzinach snu nasz organizm wręcz błaga o jedzenie, aby odżywić komórki, w tym komórki naszego mózgu, który pochłania najwięcej energii.

Odpowiednie śniadania, składające się z węglowodanów, białka i tłuszczów przyspiesza metabolizm, dodaje energii i poprawia funkcje mózgu. Jeśli mądrze wybierzemy śniadanie, to możemy być pewni, że w ciągu całego dnia nie poczujemy zmęczenia, oczywiście jeśli będziemy jedli kolejne posiłki.

Komentarze: