Tai-chi czyli chińskie ćwiczenia, które nie wymagają siły ani wytrzymałości. Są dla każdego i dzięki temu mogą stanowić dobre rozwiązanie dla zestresowanych z nadciśnieniem czy chorobami serca. Na czym polega?

Różne formy ćwiczeń zyskują popularność, jednak tai chi od wielu wielu lat broni się samo, a zainteresowanie tym rodzajem aktywności nie słabnie. Ostatnimi czasy wiele Uniwersytetów zajmujących się badaniem wpływu aktywności fizycznej zaleca tai-chi z uwagi na nieinwazyjny wpływ na nasze ciało, brak nadmiernego wysiłku i kojący spokój.

Tai-chi łączy w sobie elementy sztuk walki, medytacji, świadomości ciała, obrazowania i dbałości o oddychanie.

Chi – oznacza siłę, energię, zgodnie z filozofią chińską, przechodzącą przez nasze ciało

Spadek ciśnienia, cholesterolu i trójglicerydów

Uniwersytet Sportu w Shanghaiu przeprowadził 35 badań na ponad 2,5 tys uczestników z 10 krajów. Badano wpływ tai-chi na zdrowie, ciśnienie krwi, kondycję, cholesterol i trójglicerydy (oczywiście uczestnicy utrzymywali dietę, która była dostosowana do ich potrzeb).

Zauważono, że średni poziom ciśnienia tętniczego skurczowego zmniejszył się o ponad 9 mm Hg, a rozkurczowego o ponad 5 mm Hg. Zauważonio także drobne zmiany w gęstości cholesterolu LDL.

Źródło: Traditional Chinese exercise for cardiovascular diseases: systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials, Chen Pei-Jie et al., Journal of the American Heart Association, doi: 10.1161/JAHA.115.002562, published 9 March 2016.

Komentarze: