Osoby, których serce bije nieregularnie mogą poprawić swoje zdrowie rozpoczynając treningi siłowe. Migotanie przedsionków występuje często u otyłych osób i w konsekwencji może zagrażać życiu. Sposobem na to jest wykonywanie ćwiczeń fizycznych.

Australijscy naukowcy przeprowadzili badania,  z których jasno wynika, że wykonywanie ćwiczeń krążeniowo-oddechowych, w tym fitness i trening siłowy, mogą poprawiać pracę serca i redukować ryzyko zawału o 84%.

Migotanie przedsionków

Zaburzenia rytmu serca to częsta przyczyna zaburzenia pracy układu krążenia i dostarczania tlenu do komórek. Otyłość i brak aktywności zwiększają zarówno ryzyko wystąpienia arytmii serca jak i zawału z jej przyczyny.

Badania jakie przeprowadzili badacze z Uniwersytetu w Adelajdzie wykazały, że osoby otyłe wykonujące regularne ćwiczenia fizyczne zredukowały zaburzenia pracy serca lub całkowicie je usunęły po 4 latach. Ponadto, osoby te wykazują tzw. „ekwiwalent metaboliczny”, który jest miarą ilości tlenu wykorzystywanego w spoczynku serca.

Poprawa pracy serca oraz ekwiwalentu metabolicznego wiąże się ze zmniejszeniem obciążenia przedsionków i odciążeniem serca.

Jak trenować?

Regularne ćwiczenia nie mogą być także nadmiernie obciążające, dlatego proponujemy początkowo wykonywanie prostych aktywności np. marszu czy lekkiego truchtu. Już 30 minut dziennie bądź kilka razy w tygodniu powinno poprawić pracę serca.

Wraz z czasem warto uzupełnić trening cardio o wysiłek siłowy, który poprawi zarówno pracę mięśni, jak i układ sercowo-naczyniowy.

Komentarze: